2009. június 8., hétfő

CAD szoftver áramkörtervezéshez

Bár a digitális részhez még várok újabb alkatrészeket, például S-PDIF bemeneteket, az analóg részt hagyományos DIP tokozású áramkörökből építem majd fel, INA217, és OPA137 kell a mikrofon előfokhoz, valamint akarok még nem mikrofon bemeneti csatornákat is (lehet luxus, de ide LT1028 és hasonló áramköroket szánok a zaj miatt, valamint ezek összekeverésére is, sőt vonali kimeneti buffernek is), valamint EQ-t, analóg keverőt, és a tápegység összrakása nevezhető otthoni módszerekkel könnyűnek és elvégezhetőnek, és ezekhez már minden megérkezett.

Eddig a kapcolási rajzokat mikor miben csináltam, használtam az EWB, Protel, majd később a - Protel utódja - Designer programokat. A panelrajzok viszont mindig CorelDraw-ban készültek. Ez hülyeségnek tűnhet, viszont a Corel-t igen könnyedén használom bármi megrajzolására, szabadon tudtam benne szerkeszteni szinte bármit, és nem okozott gondot a kétoldalas tervezés úgy, hogy az alsó reteg a "0", és erre a rétegre a lehető legrövidebb úton átkötök minden 0 vezetéket az alsó rétegről. Ez eddig nagyon bevált, nincs földhurok, nincs zaj.

Most viszont - főleg a digitális áramkörök iszonyatos mennyiségű lába miatt - meg a továblépés miatt is szeretnék nyáktervezőt használni a Corel helyett. Adja magát az Altium Designer, mert azt régebbről valamennyire ismerem is, de ahhoz nem találtam meg minden szükséges alkatrészhez a footprint-et, az viszont baj. Alkatrészt azt találtam, de azt is úgy, hogy Orcad alkatrész, amit a Designer tud importálni.

Footprintekből viszont kisebb a választék. Nincs olyan footprint az általam kiválasztott alkatrészekből, amit tudnék használni, megcsinálni meg nem nagyon van kedvem. Ezt a CAD program dolgot nem igazán követtem eddig, nem tudom mi a legnépszerűbb, de úgy tűnik, nem az áltlam viszonylag ismert Altium Designer. Alkatrészrajzból van például Axel (sosem hallottam), Cadence (sosem hallottam, de már néztem a weboldalukat) ECPinpak (ismeretlen számomra), Mentor Graphics programjai (ezt sem ismerem) és OrCad (ezt már láttam nagyon régen). Ezzel nem is lenne gond. A footprint választék viszont igen szűkös, a Cadence és a Menthor Graphics programjai vannak csak (legalábbis a Texasnál az alkatrészek mellett, de sokszor footprint egyáltalán nincs), és sajnos a Designeres footprintekből hiányzik egy halom Texas tok, például az összes powerstate és teljesítménytok, szóval nem a DIP16-al vannak problémáim.

Konvertálni ugyan lehetne footprint-et is, de csak a Designer 6.3-as verziójával (nekem 6.0-ás van), és még akkor is össze kéne egyeztetni az Orcad-ból konvertált alkatrészrajzzal valahogy. Tehát úgy tűnik a tervek előtt választanom kell 3 program közül:

Cadence Allegro

Mentor Graphics programjai


vagy OrCad

Az Orcad nagy előnye hogy Cadence program lett, és elképzelhető hogy kompatibilis a többi Cadence programmal, tehát esetleg lehet vele exportálni importálni alkatrészeket és footrpinteket. Viszont ez a program óriási, már a mérete miatt is érdekes és időigényes lehet megtanulni használni.

A Mentro Graphics programjai igen ipari jellegűek első ránézésre, IC tervezés, ilyesmi, nekem meg még SMD is gondot fog jelenteni. Lehet az sok lenne nekem, de ki tudja. A fő kérdés az, hogy meg tudom-e automatán csinálni valamelyikkel, hogy egy két rétegű panelen az elsó panel a 0 legyen, és arra átvezessem ha lehet minél rövidebb vezetőcsíkkal a másik oldalról a 0-át. További szempontok, hogy tudjak belőle vektoros postscriptet vagy PDF-et exportálni levilágításhoz, legyenek hozzá netes oktatóanyagok, szóval amíg ezeket kiderítem eltelik egy kis iső megint.

Szóba jöhet mág a régi EWB/Multisim program, egyrészt van hozzá szimuláció (a többihez is van de ezt könnyű használni) és most jött ki a 10-es verziója, én pedig utoljára a 7-est láttam. Lehet fejlődött meg kell néznem. HAmarosan írok a CAD szoftveres tapasztalataimról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése