2009. június 12., péntek

Melyik CAD szoftver?

A napokban volt időm tájékozódni, megnézni az elektronikai tervezőprogramokat. Az Orcad/Allegro páros (amit a Cadence gyárt) érdekes, de nem is világos most ezek után melyik-melyik, mert az Orcad-ban vannak Allegrós részek is, szóval mintha összeovadni készülni. Az Orcad jó, de túl sok a modul, nagyon szét van esve, viszont a library készítője (footprint-ek készítéséhez például) igen remek. Az Allegróhoz viszont van egy elképzelhetetlen méretű alkatrészkönyvtár, amit a többi program szerencsére tud importálni, tehát ezt érdemes akkor is felrakni ha nem ezt hasnzálja az ember (több mint 2GB!)

A Pads és társai kiestek, nem tetszett, illetve nem tudtam velük mit kezdeni. Úgy látom elsősorban processzortevezésre specializálták, sok az nekem, kevesebbet akarok ennél.

Az EWB a Multisimmel jó, de inkább szimulációra, tervezésre. Ugyan erre jó a Tina is. Ezekben kapcsolási rajzot elég könnyű összerakni és jó is, de nekem egy sokoldalúbb panelszerkesztő kéne, amiben a nyákrajzot jobban, többféleképpen meg lehet csinálni, és konlrétabb alkatrészekkel lehet dolgozni.

Az Altium Designer (minek megvan az az előny hogy régebbről, amikor még Protel volt a neve valamennyire ismerem) új verziója igen remek. A legjobb benne az, hogy egy darabban van az egész nem külön modul benne minden. A library is "integrált", egyben van az alkatrész, a footrprintek a fellelhető tokozásokhoz, a 3D model, és a szimuláció. Maga a program is egyfajta kompakt érzetet ad ezek miatt, és ez nekem jobban tetszik mint az Orcad szétesettsége. A Designerre szavaztam volna egyébként is, de egy régi verzió elé ültem le korábban, és a gyártóknak alkatrészrajz és footrpint nincs még ehhez. Az új verzióban (8.3-as vagy más néven Winter 9) vannak import lehetőségek, olyanok amik a régiben nem voltak. Tud importálni Orcad alkatrészt, és Pads footprintet. Ez azért jó, mert a gyártók (és az erősítő alkatrészeit Texas cuccból rakom össze) ezekhez adnak letölthető segédletet.

Így elvileg elhárult a kizáró ok hogy az Altiumban tervezzzek, mert a Texas oldaláról le tudom tölteni a Designerbe konvertálható Orcad és Pads alkatrészrajzokat. Emellett döntöttem, de jó megoldás még az Orcad/Allegro páros is szerintem, ha valakit nem zavar a sok modul és a látszólagos szétesettség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése