2010. május 7., péntek

Az INA127-es mic előfok tesztje

Már régóta összeraktam az áramkört, de csak ma teszteltem le hogy működik-e és hogyan. Sajnos szimmetrikus mikrofonom nem volt, és csak aszimmetrikus jelet tudtam rá tenni de a teszt miatt jó volt ez is. Ha lesz lehetőségem majd meghallgatom egyszer szimmetrikus mikrofonnal is.

A tapasztalat az, hogy tényleg rohadt nagyon erősít. Egészet mini bemenő jelből is kivehető minőségű és erősségű jelet generál. A zaja hallható, de végig kicsi. A Gain állító potméterrel sorosan inkább nagyobb mint kisebb ellenállás kell (nem kaptam 8 Ohmosat, talán 4 Ohmos van helyette) mert a végállás környékén kiakad és tápfeszre erősít az IC, mindent négyszögesít és nagyon zajos lesz. 10 Ohm jó megoldás ha nincs kisebb.

1kHz-es szinuszjellel vizsgáltam, mértem, szkópoztam. Sajnos a fotók nem mutatnak semmit csak azt hogy végülis működik. Picasa galériában a teszt képei:



A tesztek során computerről kapott a bemenet 1kHz szinusz jelet. Mivel a Gain mögött egy kisebb ellenállás volt, sajnos vigyázni kellett a határértékkel. Első körben nagyjából 50mv a bemenet, és kb 1V lett a kimenet. Második körben 132mv a bemenet, és kb 5V a kimenet, már amennyire a multiméter 1kHz-en pontos, de a szkóp képén nagyjából hasonló értékeket látni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése