2011. október 15., szombat

PCB autorouter újra

Nemrég készítettem egy igen rövidke filmet az Altium autorouterjéről, mert bár sokan nem szeretik, sőt akit láttam mindenki kézzel kötözgeti a neteket, de szerintem meg elég jó csak be kell állítani az meg macerás. Most pedig készítettem egy új filmet egy meglehetősen bonyolult panelről, ami nem készül el mert túl nagy (és azóta átterveztem kisebbre), de mintának teljesen megfelel.



Túl sok a beállítás, a filmben a korábban sikeres beállításokat direkt elrontottam, mert az könnyebb mint kitalálni mint azt, hogyan fogja megcsinálni rendesen :). De a végén ott van a jó beállítás is. A stratégiákkal és a szabályokkal szinte panelenként variálni kell egy kicsit, ráadásul úgy látom nem lehet elmenteni egy alap szabályt pedig a default stratégiát meg lehet duplázni és át lehet nevezni, de tartalma minden projektnél törlődik és nulláról indul. Nem értem miért így van.

Bár ahhoz képest hogy Altium egész szépen megcsinálja a a filmen a panelt, de találtam egy sokkal durvább autorouteres filmet is, érdemes megnézni:



Ez jóval bonyolultabb mint az enyém és látszik hogy milyen sokszor áttervezni. Az Altium autorouterjét utólag mindig igazgatni kell, nem sokat vacakol a hibás kötésekkel, főleg a távolságok miatt, de a filmben is látszik hogy igen nagy hülyeségekre is képes.

Ezzel együtt az az alapbeállítás, amivel az Altium érkezik, igen hatékony és hibamentes: 10 mil-es vonalak, ugyan ennyi távolság, stb.... Lehet ilyen beállítással bármit megcsinál ez is, de nekem ezek a távolságok és vonalvastagságok túl kicsik, nem pontos annyira a panel-gyártásom. Viszont az Altium egész tűrhető mennyiségben csinál átmenő furatokat, míg a másik film tele van ezzel. Nem zavarna, de nem tudok furatgalvanizálni és emiatt nem szeretem az átkötéseket.

Az autorouter jól fog működni ha:
- vékonyak a vonalak (10 mil az alapbeállítás)
- kicsik a távolságok a vonalak között (az alapbeállítás itt is igen veszélyes, 10 mil azaz 0,25mm)
- sok az átmenő furat
- kicsik a forrszemek és az átmenő furatok
- mindent engedélyezünk minden layeren
- a legfontosabb a logikus alkatrész elhelyezés, amiben a program nem igen segít

Én ezeket szoktam variálni addig amíg a program már nem tudja megoldani a feladatot, vastagabb vonalak, nagyobb távolságok, és kevesebb átmenő furat, kisebb távolságok az alkatrészek között, illetve maga az alkatrészek elhelyezése.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése